Bardzo ważną cechą odróżniającą outsourcing jest konieczność regularnego wykonywania.

Ledwo stykając się z całym procesem produkcji wyrobu lub usługi, zdajesz sobie sprawę, że pełnia zadań, które pierwotnie planowane były w działalności nowej firmy, jest szersza. Przykładowo każda firma obecnie, oprócz pracowników bezpośrednio zaangażowanych w proces produkcji, z pewnością potrzebuje księgowego, kuriera, strony w sieci (a więc osób, które ją napiszą a także utrzymają), specjalisty IT itd. Na szczęście nie zawsze tak jest. W nowoczesnej infrastrukturze biznesowej jest miejsce na outsourcing. Istotną cechą różniącą outsourcing od usług serwisowych i wsparcia jednorazowego (epizodycznego) jest konieczność regularnego wykonywania.

Do czego służy outsourcing? Jedną z podstawowych zasad zastosowania outsourcingu jest: “pozostawiam sobie jedynie to, co potrafię wykonać lepiej od innych, przekazując wykonawcy z zewnątrz To, co zrobi znacznie lepiej ode mnie oraz innych moich pracowników”. Wiemy, że kluczowym zadaniem przeniesienia części ról firmy jest uwolnienie zasobów oraz skupienie się na realizacji działań związanych z przewagą konkurencyjną korporacji. Kolejnym powodem, żeby nawiązać kontakt z wyspecjalizowaną spółką lub specjalistą indywidualnym, są na pewno oszczędności dla firmy. To może dotyczyć oszczędzania pieniędzy naszej firmy poprzez wyeliminowanie takowych pozycji opłat, jak składki na fundusze, podatki, wypłata za urlop oraz stały personel szpitalny i tym podobne., chociaż usługi outsourcera nie za każdym razem są tańsze, istnieją również pośrednie oszczędności. Używając outsourcingu, oszczędzasz miejsce pracy w biurze i swój czas na zorganizowanie pracy pracownika albo działu. Przykładowym z motywów nawiązania kontaktu z outsourcerem-firma jest w bardzo wielu sytuacjach lepsza praca całej agencji niżeli pracownika, zapewniona przez ogromny zespół specjalistów oraz praktykę w realizowaniu niektórych funkcji. Outsourcing IT to zlecanie specjalistycznej firmie zadań częściowo albo całkowicie powiązanych z informatyką.

Obsługa informatyczna Poznań w bardzo wielu przypadkach zawiera takie funkcje: – obsługiwanie parku sprzętu komputerowego firmy,- serwis sieci komputerowych; – obsługa informatyczna; – nie tylko planowane, ale także pilne wyjazdy specjalistyczne. Serwisowanie sprzętów – w praktyce najczęstsza forma outsourcingu w biznesie IT. Usługa subskrypcji komputerów z reguły obejmuje usługi tj. konfiguracja i aktualizowanie sprzętu i oprogramowania, tworzenie ochrony przed włamaniami oraz włamaniami do sieci, naprawa oraz wymiana sprzętu itp. W praktyce te same działalności zazwyczaj oferują towarzyszące usługi – wsparcie w kwestii wydajności sprzętu biurowego, upgrade (modernizacja) parku komputerowego, układanie sieci lokalnych, telefonia IP i wiele innych. Dlatego też konserwacja komputerów często przybiera formę obsługi całego kompleksu systemów informatycznych danego przedsiębiorstwa. Analiza potrzeby outsourcingu Jak powiedzieliśmy, istnieje wiele innych funkcji, jakie mamy możliwość, a zdarza się, że trzeba, zlecić na outsourcing.

Wśród nich znajdują się tłumaczenie, logistyka, sprzątanie pomieszczeń i podobne zlecenia, jakie nie stanowią przewagi konkurencyjnej naszej działalności. Przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu pracy z outsourcerem należy jednakże jasno prześledzić sytuację pod kątem rentowności a także potrzeby takiej decyzji.

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *