Polega na promowaniu marki i pokazaniu zalet jej produktów.

Czym jest reklama? To łatwy komunikat, posiadający na celu przekonać potencjalnego klienta, do korzystania z danych usług lub zakupu określonego produktu. Polega na promowaniu marki i ukazaniu zalet jej artykułów. Reklama może być jawna, to znaczy wprost promująca daną rzecz. Potrafi być jawnie dołączona, ale stanowiąca dodatek. Czasem spotkamy się z jej ukrytą wersją, co w praktyce wygląda tak, że oddziałuje na własny mózg, bez świadomości postrzegania. Promocja buduje wizerunek firmy, produktu, usługi. Ma na celu zaprosić do siebie zainteresowanego. Była ona obecna już w czasach starożytnych, jednak trochę inaczej wyglądała. Zazwyczaj była w postaci napisów na ścianach, w widocznych miejscach, powiadamiających o produkcie jaki sprzedawca miał do zaoferowania. Również rewelacyjnie sprawdzały się wykrzyczane, krótkie hasła, które tworzyły pierwotną reklamę ustną.

Jest wiele metod reklamy. Jeszcze kilka lat wstecz, wspaniale sprawdzały się wersje prasowe. Dzisiaj ilość sprzedawanych gazet maleje, co prowadzi ku mniejszej efektywności umieszczonych tam ogłoszeń. Istnieją także reklamy radiowe, nadawane między audycjami albo telewizyjne, które można oglądać w przerwie na reklamy. Idealnym wyjściem są banery, które odpowiednio zaprojektowane, świetnie skupiają uwagę.

Kolejną z nich często jest promocja w Internecie. To jest możliwie najskuteczniejsza forma, patrząc na liczbę konsumentów korzystających z witryn WWW. Umieszczenie na nich reklam powoduje, że znaczna część osób, jeszcze nie zdając sobie z tego sprawy, skupia na nie własną i nieświadomie ukierunkowuje własne wybory. Zastanówmy się, ile razy zdecydowaliśmy się na zakup popularnego produktu, tylko przez to, że iż nazwa przedmiotu już wcześniej zapadła ci w pamięć. Tak działa odpowiednio przygotowana reklama. Masa z nich ma wcześniej wspomniany niewidzialny przekaz, który zalicza się do percepcji podprogowej. Znaczy to, że mimo iż będąc świadomym nie zauważyliśmy tego, co zobaczyliśmy, lub usłyszeliśmy, w przyszłości wpłynie na własne decyzje. Przykładowo, jeśli kilkukrotnie natknęliśmy się na reklamę konkretnego leku, która wyświetlała się choćby za jakimkolwiek razem, gdy chcieliśmy obejrzeć filmik na stronie internetowej, to kiedy pokierujemy się do apteki, szanse, że nabędziemy konkretnie ten artykuł rosną.

Jest kilka poziomów jej tworzenia. Na początku wybieramy cel, jaki planujemy nią osiągnąć. Następnie określamy grupę, do której ma ona trafić. Później ustalamy budżet, jaki potrzebujemy na nią poświęcić, aż w końcu wymyślamy jej zawartość. Reklama jest dźwignią handlu. To powiedzenie pewnie każdy z nas słyszał nie raz. Nie bez powodu, ponieważ nawet nadzwyczaj innowacyjny artykuł jest niczym, bez odpowiedniego nagłośnienia. Należy jednak pamiętać, że nie powinna ona wprowadzać w błąd odbiorcy, czy też nim manipulować.

Autor : https://x-6.pl

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *