Mnóstwo DPF-ów ma tryb samoczyszczenia, inaczej mówiąc tryb regeneracji pasywnej.

Regeneracja DPF nazywamy czyszczenie filtra cząsteczek stałych. Filtr cząsteczek stałych jest instalowany w układzie wydechowym samochodu , który jest napędzany silnikiem wysokoprężnym. Stąd właśnie wzięła się jego nazwa, pochodzi od angielskiego wyrażenia “diesel particulate filter”. Co interesujące, od jakiegoś czasu, także pojazdy tankowane benzyną są zaopatrywane w takie urządzenia.

 

W miarę rosnącego przebiegu filtr cząsteczek stałych po trochu zapycha się. Poza przejechanymi kilometrami na czas po którym filtr wymaga regeneracji mają wpływ też inne czynniki. To między innymi jakość tankowanego paliwa, styl jazdy, a przede wszystkim aktualny stan techniczny naszego pojazdu. Mnóstwo DPF-ów posiada tryb tzw. regeneracji pasywnej czyli tryb samoczyszczenia. Niestety, nawet tego rodzaju urządzenie kiedyś będzie wymagało zabiegu czyszczenia lub wymiany. Z pewnością regeneracja filtra cząsteczek stałych najczęściej jest znacznie lepszą opcją, a co ważne o wiele tańszą. Zakup nowego podzespołu to koszt paru tysięcy pln. Powinniśmy przestrzec Państwa przed całkowitym demontażem, dlatego że wówczas pojazd przestaje spełniać standardy emisji spalin, za co grozi bardzo wysoki mandat, a nawet zabranie naszego dowodu rejestracyjnego.

 

Stosowane są 2-ie podstawowe metody czyszczenia DPF-a. Metoda ultradźwiękowa, o potwierdzonej skuteczności, lecz towarzyszy jej ryzyko uszkodzenia podzespołu. Metoda hydrodynamiczna, o wiele bezpieczniejsza oraz dokładniejsza, toteż jest ona zalecana przez znaczącą większość specjalistów. W obydwu przypadkach koszty wynoszą maksymalnie kilkaset złotych. Jedynie w przypadku samochodów ciężarowych sięgają tysiąca.

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *