W trakcie seansu spalamy niemałą ilość kalorii.

Korzyści płynące z użytkowania sauny były znane już ludzkości w starożytności. To sprawdzony sposób na właściwe zadbanie o osobiste zdrowie jak i cudowne odprężenie. Chociaż są pewne przeciwwskazania zdrowotne do używania sauny warszawa, z którymi powinniśmy się zaznajomić oraz w razie potrzeby skonsultować się z lekarzem, to znakomita większość osób ma szansę cieszyć się jej pozytywnym oddziaływaniem.

 

Możemy rozróżnić dwa główne rodzaje saun: saunę fińską, czyli saunę suchą a także saunę parową, zwaną inaczej sauną rzymską. Nie licząc tych dwóch typów możemy znaleźć również między innymi saunę solną lub saunę na podczerwień (infra red). Sauna fińska odróżnia się tym, że temperatura powietrza mieści się między 60 a 110 stopni Celsjusza, zaś wilgotność pozostaje na poziomie 5-15%. Co zyskamy, regularnie chodząc do takiej sauny? Z całą pewnością poprawi się odporność naszego organizmu! Dzięki głębokiemu rozluźnieniu mięśni odczujemy pełny relaks, zminimalizujemy stres i pozbędziemy się negatywnych efektów zmartwień.

 

Sauna pomoże nam oczyścić skórę i ciało z toksyn a ponadto ma pozytywny wpływ na ludzki układ krążenia, pracę serca oraz ciśnienie. Dodatkową pozytywną cechą sauny fińskiej jest fakt, że w trakcie pobytu spalamy niemałą liczbę kalorii, a to ma przełożenie na wygląd naszej sylwetki. Jak przygotować się na pobyt w saunie? Należy zdjąć wszystkie części garderoby wraz z bielizną, biżuterią oraz obuwiem. Dobrze jest, dla higieny wziąć szybki prysznic i owinięci ręcznikiem możemy zacząć sesję w saunie. Powinno się wziąć z sobą jeszcze jeden ręcznik, żeby mieć na czym usiąść. W saunie nie powinno się siedzieć dłużej aniżeli piętnaście minut. Zaleca się, by między ostatnim posiłkiem a momentem wejścia do sauny minęła przynajmniej jedna godzina. Nie powinno się również pić i jeść w trakcie sesji. Co jest jeszcze bardzo istotne, to fakt, że z sauny niekiedy będziemy korzystać również z innymi osobami. Powinniśmy zachowywać się tak, ażeby każdy w saunie mógł się skupić i oddać relaksacji. Po odbytej sesji trzeba wziąć ponownie prysznic. Zalecamy, by nie używać detergentu do ciała a także żeby opłukać się chłodną wodą. Warto odpocząć po całej sesji nawet do trzydziestu minut. Świetnym pomysłem jest planowanie sesji w saunie na koniec dnia, kiedy po odprężeniu nie musimy już nigdzie pędzić.

 

Nasz sen będzie odczuwalnie głębszy a także dużo lepszej jakości. Zaś następnego dnia będziemy się czuć zregenerowani a także wypoczęci. Z sauny fińskiej możemy dziś korzystać w bardzo wielu placówkach. Niesłychanie dużo salonów SPA, hoteli czy nawet agroturystyk oferuje swoim klientom taką rozrywkę. Wielbiciele takiej formy relaksu mogą zbudować saunę u siebie w domu albo nawet w ogrodzie. Ostatnimi czasy na popularności bardzo zyskują przenośne sauny lub sauny beczki. Nie powinno nas dziwić, że tak wiele osób decyduje się na ten sposób na sprawienie sobie radości. Praktykowane już od wieków, dla wielu z nas jest wręcz tradycyjnym sposobem zadbania o swoje zdrowie. Jeśli nadal nie próbowałeś, nie zwlekaj i wybierz się do sauny, a Twoje ciało na pewno będzie ci wdzięczne.

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *